|
Nikolina Ivezić - likovna monografija hrvatski i engleski
Knjiga je dostupna i na Amazonu, u paperback izdanju (tisak na zahtjev). Također i na:
Svojim originalnim, prepoznatljivim i angažiranim stvaralaštvom Nikolina Ivezić (Zagreb, 1970) već se niz godina ubraja u sam vrh hrvatske suvremene umjetnosti. Ova svestrana umjetnica, koja se uz slikarstvo bavi i skulpturom, ilustracijom, scenografijom u kazalištu i na filmu, muralima, street artom, produkt i grafičkim dizajnom, video artom te konceptualnom umjetnošću, akcijama i multimedijom, znana je ponajviše po svojim "slikoreljefima" (slikama-objektima), u kojima na specifičan način, spajajući elemente slikarstva, kiparstva (reljefa), ilustracije i stripa, ocrtava aktualne teme iz naše svakodnevice, kritizirajući konzumerizam, poplavu klišeja i suvremenih fetiša, a posebno seksistička iskorištavanje ženskog tijela. Ocrtava ih kritički i ironično - ali i s dozom humora, provokativno upirući prstom i rugajući se stereotipima, masovnim medijima, senzacionalizmu i površnosti u suvremenom društvu. Knjiga - na hrvatskom i engleskom jeziku - predstavlja tri desetljeća njezinog umjetničkog rada. Stvarajući u duhu popartističkog idioma i stripovske estetike, svoj izraz gradi na specifičnoj ikonografiji (scene sa stripovski nacrtanim figurama bez lica i ručno dopisanim duhovitim komentarima). Koristeći se u svom radu originalnim i za nju karakterističnim materijalima i tehnikama (kaširani stiropor i drugi materijali obojani akrilom, uz aplicirane limene pločice - sve to kratkog naziva "kombinirana tehnika"), Nikolina Ivezić je uvijek znala na pravi način zaintrigirati i publiku i kritiku, izazvati pozornost, pa i reakciju, pokazavši svaki put svoju aktualnost i angažiranost.
Grafičko oblikovanje i prijelom: Nikolina Ivezić Tekstovi: Mladen Lučić, Željko Špoljar (aka. Pavle Svirac / Književna Groupie) Urednik: Zvonimir Bulaja ISBN: 978-953-328-449-1
Radovi, izrađeni od jeftinih materijala, akcentiraju osnovne karakteristike njezinog umjetničkog izraza, koji se osim na spomenutoj interpretaciji pop arta bazira i na Bad Paintingu, stripu, pin-up časopisima, te na estetici reklama i današnje erotske i porno industrije. Prsate žene, nabildani muškarci, strip-junaci, svi rađeni bez lica, samo s obrisom glave koji uokviruje praznu, inkarnatom obojenu površinu, bezimeni su subjekti Nikolininih radova. Oni su, kao i današnje društvo, bez svog identiteta i ikakve individualnosti: jedinke bezlične mase ukomponirane u ruho jeftinog potrošačkog kiča, što autorica potencira izražajnim osnovnim bojama te elementima poput metalnih srebrnih i zlatnih zvjezdica. Svojim jednostavnim i inovativnim likovnim rješenjima, tematikom svojih radova i prisustvom na mjestima koja neposredno komuniciraju s gledateljima, Nikolina je postala najznačajnijim likovnim umjetnikom koji je sukreirao alternativnu zagrebačku pop kulturu kraja prošlog i početka ovog stoljeća. Parodija Nikoline Ivezić ne odnosi se samo na socijalni kontekst, već lucidno propituje suvremenu umjetnost, njezinu ulogu i svrhu, kao i uspostavljeni sustav vrijednosti. Odlučila se za izričaj koji svi razumiju, a svoju umjetnost ne opterećuje hermetičnošću, intelektualnim premisama i sublimiranim porukama. ---- Mladen Lučić
Onda sam je ispitivao što da napravim da joj se odužim za naslovnicu knjige. ---- "Pavle Svirac"
Više o umjetnici:
Knjiga je objavljena uz financijsku potporu
|